O NOVÉ PRÁCI

22:52

Tak se to tak nějak stalo. Dostala jsem práci. Práci v oboru, po tom, co jsem se přihlásila asi na 10 pozic, ze dvou přihlášek jsem se dostala na pohovory a hned druhý pohovor vyšel. Těžko se tomu věří, když se na ty pozice hlásí několik stovek lidí úplně běžně. 


Ale já mám takovou radost! 

Na následující tři měsíce budu pracovat jako HR Intern ve startupu, který poskytuje platformu pro uklízeče a lidi, kteří je hledají. Platforma je založena na podobném principu jako Airbnb, a proto to také funguje. 

V pátek jsem byla v nové práci poprvé. Budu tam chodit na dva dny v týdnu, a pozice je neplacená, dostávám pouze menší fixní částku denně, na dopravu a jídlo. Ono je to totiž úplně běžné, že spousta pozic je neplacených. Firmy tak nemusí platit obrovské sumy na platech a lidi jsou spokojení, že mají práci a tím pádem zkušenost do CV. Nejzajímavější je, že spousta pozic není jenom "entry-level", tedy pozice pro ty, co zrovna dokončí školu, nebo co zrovna začínají být aktivní na trhu práce. Spousta z těchto pozic požaduje alespoň rok zkušeností a spousta z nich je full-time. Tím pádem chodíte na 40 hodin týdne do práce, klidně několik měsíců, aniž byste za to dostali zaplaceno. Nelíbí se vám to? Nevadí, za váma je fronta další stovky lidí, kteří to rádi vezmou. 

Každopádně teď už k mé práci. Moje pozice jako HR Intern bude obvolávat lidi, kteří se registrovali jako uklízeči, a já budu kontrolovat, zda mají všechny potřebné dokumenty a následně je budu zvát na pohovory a vést je. Jsem člověk, který není úplně kamarád s telefonováním, kdybych nemusela vůbec volat, budu nejšťastnější člověk na světě, ale vím, že pokud to nepřekonám teď, budu to muset překonat jindy. Navíc to není "cold calling", takže se to dá zvládnout.

Zároveň se jim podívám na procesy, které používají v jejich HR systémech a budu se snažit připravit je na změnu v legislativě ohledně zpracování osobních dat. Vůbec nic o tom sice nevím, ale znovu, čím víc se toho naučím teď, tím jednodušší potom pro mě bude získat práci v budoucnu.

Mám z té pozice a příležitosti hroznou radost. Je to malá firmička, kancelář mají víceméně v přízemí majitelova domu, ale je to zkrátka skvělá možnost, jak se dostat na pracovní trh ve Velké Británii.

You Might Also Like

0 komentářů