7 FÁZÍ PSANÍ COURSEWORK

11:59



Většina předmětů je v Anglii zakončena takzvanou "coursework" neboli seminární prací. Obyvkle se jedná o nějakou case study která se váže ke studovanému předmětu. Minulý semestr jsem například navrhovala systém odměňování v různých odděleních ve fiktivní bance. Jsou k tomu předem daná kritéria, která musíte splnit, a učitelé často rádi poradí s čímkoliv, co vám dělá problémy.
Tuto coursework máte zadanou už od začátku semestru a přesně víte, co se po vás bude chtít. A taky víte, že byste měli co nejdříve začít. Všechny deadlines jsou totiž v jeden týden, nebo v rozmezí několika dnů. Ale samozřejmě, jak se všichni dobře známe, s touto coursework začneme dva dny předem. V tom lepším případě.

Nepsala jsem těchto seminárních prací mnoho, ale za tu dobu jsem vypozorovala, že existuje několik fází psaní coursework. I když tento článek má spíš pobavit, snad vám i někomu pomůže, pokud budete tápat kde a jak začít nebo jak pokračovat.

9ABC35AA-E23F-4C06-8676-2BD6E895C508.JPG
  1. Už bych vážně měla začít
První fáze trvá zpravidla nejdéle. Řeknete si, že tentokrát opravdu začnete dřív. Ne jako posledně, kdy jste začali dva dny předem.

2. Začala jsem ale netuším, co dělat

Otevřela jsem nový dokument, otevřela jsem si všechny dokumenty, které jsme dostali od učitelů. Udělala jsem si pár poznámek ze zadání, ale co dál? Vůbec netuším, jak začít. Vůbec netuším, co bych teď měla dělat. Jak to mám začít psát? Když si uvědomím, že vážně netuším, co dělat, tak to zase všechno zavřu a nechám to na jindy.

3. Pětkrát se k dokumentu vrátím s tím, že to snad už tentokrát půjde

A ono nic, Netuším, co s tím, dokumenty akorát tupě otevírám a zavírám. Tak třeba příště.

4. Napsání prvních několika vět

Pošesté mi svitne a nejdnou vím, co psát. Napíšu prvních několik vět. Najednou to všechno dává smysl a je to vlastně strašně jednoduchý. A jde to úplně samo.

5. Vítězoslavné dopsání poprvé

Po několika hodinách, případně dnech – když máte tento luxus – práce, je konečně hotovo. Už několikrát se mi ale stalo, že jsem si to po sobě přečetla a zjistila jsem, že jsem napsala strašnou blbost.

6. Vítězoslavné dopsání podruhé

Člověk si řekne, že dneska už na to kašla a odpočine si. Že to dodělá zítra. Další den teda začne ty blobsti po sobě přepisovat. A ono to najednou dává docela smysl.Takže už jenom projedete kritéria, zda všechno sedí, a můžete odevzdávat.

7. Co všechno jsem měla udělat jinak

Po odevzdání začnete nad vším přemýšlet a uvědomíte si, kolik jste toho mohli udělat jinak. Každopádně ono už to nějak dopadne. A většinou poměrně dobře.

Jak se píšou seminární práce vám?

You Might Also Like

0 komentářů